Kasteel Helmond   20 comments

Het kasteel Helmond is een vierkante middeleeuwse waterburcht in het centrum van de stad Helmond.

Kasteel van Sinterklaas in Helmond van 19 november – 3 december 2017

is de thuisbasis van Sinterklaas en zijn pieten.

20 responses to “Kasteel Helmond

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtige foto,Leo van het mooiste kasteel van …….

    Liked by 1 persoon

  2. Prachtig vastgelegd Leo, in een grijs verleden, ben ik er ook eens geweest.

    Liked by 1 persoon

  3. Kan de Sint zijn baard uit de toren hangen, zodat daar een lekkere piet(eres) in kan klimmen! 😀
    Helmond is ook van alle markten thuis, een kasteel, een grote markt met veel kramen, terrassen langs het water. T lijkt wel een grote stad!
    grtjs 😉

    Liked by 1 persoon

  4. Een bijzonder mooie foto van dit eeuwenoude kasteel Leo, wat geweldig om ook de geschiedenis (effe gegoogled) te lezen. Wat konden ze toen bouwen, zo’n kasteel kon door een storm niet geveld worden, dan zijn het tegenwoordig prutsers.

    Liked by 2 people

  5. Heel mooi deze foto…

    Liked by 1 persoon

  6. ’n Mooie foto, Leo. Bij het maken ervan heb je aan veel dingen moeten denken om hem zo te krijgen.
    Toch heb ik een vraag, ik heb de idee dat hij gemaakt zou kunnen zijn in Madurodam…….het is bijna tabletop.
    Enig idee hoe dat komt, als het niet aan mij ligt? Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

    • Nou Jan bijna….ik had inderdaad een hoog standpunt.en voor het uitkiezen….een lens 18/55..een ND 4 filter er op voor langere sluitertijd zodat je geen last hebt van passeren van mensen….en het begin van het blauwe uurtje brak aan.

      Like

      • Dat hoge standpunt had ik al in gedachten, de rest is nieuw. Een ND filter gebruik ik o.a. wel om water ‘stil’ te krijgen,
        dat je er ook beweging mee kan wegfilteren wist ik niet, bedankt voor de tip en je reactie!

        Liked by 1 persoon

  7. Da’s prachtig Leo. Een kasteel zoals een kasteel eruit hoort te zien. Mooie verlichting ook

    Liked by 1 persoon

  8. Het lijkt wel een speelgoedkasteel die in een jongenskamer staat.
    Mooi met die verlichting.

    Liked by 1 persoon

  9. Wat een mooie sfeervolle foto met dit hoge standpunt

    Liked by 1 persoon

  10. De foto is heel mooi groetjes

    Liked by 1 persoon

  11. Bekende plek met een mooie trouwzaal

    Liked by 1 persoon

  12. Nu weet ik dat ik alle info zelf kan opzoeken, maar hier zou ik dus een dubbel verslag van maken, hahaha 😛

    Prachtig!

    x

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

