Spreekwoorden en uitdrukkingen #4   13 comments

DSCF5862 BLOG

de vrouwe kan mear met de portemonnee ‘t hoes oet drèègn,

 dan de boer d’r met de schoefkoare in kan veurn

(=de vrouw kan meer uitgeven dan de boer kan verdienen)

*

Vroeger was op de markt  “een gulden een daalder waard”…….Maar hoe is het nu dan…???

*

13 responses to “Spreekwoorden en uitdrukkingen #4

Subscribe to comments with RSS.

  1. Een prachtige plaat Leo. Tja, menige boer heeft er een kromme rug aan overgehouden.

    Liked by 1 persoon

  2. Nu is je euro niets meer waard 😉

    Liked by 1 persoon

  3. En lok je de vrouwen weer uit hun (kleding)tent 🙂

    Liked by 1 persoon

  4. Oh…..je begeeft je weer op spekglad ijs 😄😄😄😄😱
    De meeste vrouwen maken dezelfde uren als de mannen maar ja…..ik zal het positief zien.

    Liked by 1 persoon

  5. Kunnen wij ook verzoeknummers aanvragen Leo?

    Liked by 1 persoon

  6. Tjee Leo, heb je een hekel aan vrouwen 😉 En op de markt is je euro net zoveel waard als vroeger een kwartje. Hier heb je er nog eentje “Het verschil tussen een man en een foto is dat de foto ontwikkeld is”, maar jouw foto van de kledingrekken is mooi. Overigens geven boeren meer geld uit aan hun vee dan aan hun vrouw 😉

    Liked by 2 people

  7. Ook mannen hebben gaten in hun handen Leo. Deze man gaat niet zo voor kleding maar in een fotozaak voel ik mijn geld branden 🙂

    Liked by 1 persoon

  8. Die daalder is allang vertrokken helaas, hahahaha zeker in Almere omdat ze alleenrecht hebben een paar dagen per week, dus de prijzen zijn best hoog, dat weet ik, omdat ik mijn ogen uitkijk als ik op 1 van de markten in Amsterdam ben, zeker de helft of meer goedkoper dan hier, belachelijk gewoon eigenlijk, maar ja… reken de reiskosten mee, ben je weer net zo duur uit eigenlijk.

    X

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

