Spreekwoorden en uitdrukkingen #3   25 comments

DSCF5854 BLOG

Aske nen wief op`nen orgel spoalt kump d`r gin muziek oet

(=als een vrouw orgel speelt komt er geen muziek uit.)

(=Verstand (zonder))

25 responses to “Spreekwoorden en uitdrukkingen #3

Subscribe to comments with RSS.

  1. HΓ€rligt foto.. ha en fin helg.. Kram Nicki

    Liked by 1 persoon

  2. Gelezen in Oostenrijk groetjes van ons πŸ˜„

    Liked by 1 persoon

  3. Het is een bestaand Twents gezegde maar de betekenis ervan is mij, ook na even Googelen niet duidelijk. Wat me opvalt aan de foto is dat de orgelman notabene aan de lelijke achterkant van zijn pierement staat te collecteren πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  4. Hahahaha…ik zou het niet durven beweren hoor.

    Liked by 1 persoon

  5. Nou als de orgelman geen motor op zijn orgel heeft , komt er Γ³Γ³k geen geluid uit. Zo nou jij weer, hahaha! Fijn weekend Leo, grtjs πŸ˜‰

    Liked by 1 persoon

  6. potver3, ik weet niet hoe ik virtueel mijn tong uit moet steken! 😦

    Liked by 1 persoon

  7. Jammer dat de orgelman nu juist aan de achterkant staat Leo, ik ben het eens met Marjolein πŸ˜‰ Wel een mooie foto, ik hou van straatmuzikanten al gaat het nu niet meer met de hand. Het spreekwoord is vast bedacht door een man, in Friesland hebben ze het gezegde – In goed wiif is it beste stik hΓΊsrie = een goede vrouw is het beste stuk huisraad, en om daar nu mee vergeleken te worden is ook vrouwonvriendelijk.

    Liked by 1 persoon

  8. Nog nooit van dit spreekwoord gehoord, maar wel duidelijk en een beetje vrouwonvriendelijk hΓ¨ Zo te zien krijg je meer vrouwen op de kast….idee voor je volgende volgende log πŸ™‚

    Liked by 1 persoon

  9. Maar goed dat mijn familie uit Brabant komt dus ik kan het hebben whahahahahahaha……

    Liked by 1 persoon

  10. Oke…..ik ken het spreekwoord niet en ik wens het ook niet te begrijpenπŸ˜„.
    Die man staat zelf aan de verkante keer notabene en laat een motorreke de muziek draaien.
    Volkomen nep dus.

    Liked by 1 persoon

  11. Bedankt Leo, ik denk dat daar het probleem zit. Je kunt de overtollige reacties van mij natuurlijk verwijderen hoor.

    Liked by 1 persoon

  12. Hallo,Leo,je bent er weer en hoe!!Leuk idee,het spreekwoord ken ik niet,maar ik vind het leuk dat de orgelman er nog steeds is!Groetjes!

    Liked by 1 persoon

  13. Is this a one man band of some kind? (sorry, translator here, I guess I’m lost with the translation)

    Like

Geef een reactie

