Gewone bronlibel (Cordulegaster boltonii)   21 comments

*

Toen ik de gele lis aan het fotograferen was, kwam er op de naast gelegen stengel een Libel zitten. De gewone bronlibel  is een van de grootse soort libel van Nederland

DSCF5605_1 01

De omstandigheden waren zo dat ik met een iso 1600, f8, 1/220 sec uit de hand met 400 mm tele moest werken, ik was bang dat hij weer weg zou vliegen. De foto is niet gecropt.

*

 

21 responses to “Gewone bronlibel (Cordulegaster boltonii)

Subscribe to comments with RSS.

  1. Geweldig mooie scherpe foto,Leo!

    Liked by 1 persoon

  2. Weer wat geleerd jan

    Liked by 1 persoon

    jan van berkel
  3. Gaaf! En knap gedaan met zo’n toeter…

    Liked by 1 persoon

  4. Mooie foto, zelfs met die omstandigheden!

    Liked by 1 persoon

  5. Heel knap gefotografeerd Leo, zo is deze libelle niet zo “gewoon” meer.

    Liked by 1 persoon

  6. Heel goed gelukt Leo

    Liked by 1 persoon

  7. Een schitterende foto van deze libel Leo, hoe je het hebt gedaan kan me niet schelen, het is je gelukt om de nu toch meer zeldzamer geworden libel prachtig op de foto te zetten!

    Liked by 1 persoon

  8. Knap werk, Leo, hij staat er lekker scherp op en zijn hemelsblauwe ogen zijn ook nog eens goed te zien.

    Liked by 1 persoon

  9. Knap hoor zo’n scherpe foto met die waarden en lens

    Liked by 1 persoon

  10. Beautiful capture of this dragonfly

    Liked by 1 persoon

  11. En vloog de libel ook weg, toen je dichterbij kwam.
    Ik fotografeer libellen vaak met een macro-objectief, de echte libellejagers fotograferen echter met een telelens.
    Lekker scherp op deze mooie ogen.

    Liked by 1 persoon

  12. Wat een grote blauwe ogen heeft deze ‘gewone’ libelle. Je hebt een super camera, heel mooi en knap gefliepst Leo!

    Liked by 1 persoon

  13. Prima gedaan Leo, het is ook een mooie compositie geworden.
    Heb een fijn weekend. Gr Jan W.

    Liked by 1 persoon

  14. Zoooo……dat is een joekel !!

    Liked by 1 persoon

  15. Wunderschön wünsche ein schönes Wochenende liebe Grüße Gislinde

    Liked by 1 persoon

  16. fantastisch leo, uit de hand met een 400, vind ik super 🙂

    Liked by 1 persoon

  17. gewoon zou ik deze foto niet noemen

    heel fraai vastgelegd

    Liked by 1 persoon

  18. Prachtig mooi, de gewone Libel zoals jij deze noemt, is al vanaf mijn geboorte in mijn buurt als het de tijd van het jaar is, ik zie ze overal, kan ze meters en meters blijven volgen….. maar ze vast leggen is een ander verhaal, het is mij ooit wel een keer gelukt, maar die kwam hier op de lege wasmand hangen, hahaha en dat wil ik dan niet, dan wel liefst in de natuur.

    X

    Liked by 1 persoon

  19. stunning photo

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

