Gele Lis   24 comments

Gele Lis ( Iris pseudacorus )

DSCF5582_1 02

*

DSCF5588_1 03

* Weelderig groeit de Gele lis en het vingerhoedskruid naast en door elkaar heen langs deze beek in de Ripse bossen oftewel “De Stippelberg.”  *

24 responses to “Gele Lis

Subscribe to comments with RSS.

  1. Al dat geel, is soms best lastig om te fotograferen, maar het is jou prima gelukt Leo.

    Liked by 1 persoon

  2. WOW wat een prachtige foto van de gele lis Leo, ze zijn zo mooi! Wat een heerlijkheid zoveel bloemen te zien daar bij jullie, hier groeit de gele lis meer aan de slootkanten en het vingerhoedskruid kom ik hier in de natuur niet tegen, wel in de tuinen, ze zaaien zichzelf dus er komen er al meer.

    Liked by 1 persoon

  3. Prachtige foto van de Lis, Leo. Ondanks het harde licht een prachtige doortekening in het geel. Gebruikte je hierbij een ND filter?
    Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

  4. De gele lis staat er netjes en gedetailleerd op, maar ook de bloemenweelde op de tweede foto mag er zijn. Mooi plekje daar!

    Liked by 1 persoon

  5. Dat is ook golden pleasure 👍🏻👍🏻👍🏻

    Liked by 1 persoon

  6. Wauw wauw Leo wat een plezier weer om naar te kijken.

    Liked by 1 persoon

  7. Ik ga voor de bloemweelde dit keer. De natuur is echt op z’n mooist met de vele bloeiende wilde flora

    Liked by 1 persoon

  8. Lovely iris Leo, so much summer mood.

    Liked by 1 persoon

  9. the intensity of that solitary yellow transmits pure energy and although attenuated among other colors remains a golden note that warms as a sunbeam.Hi Leo,thank you !!

    Liked by 1 persoon

  10. Heerlijk om die bloeiende bermen overal te zien hè ?

    Liked by 1 persoon

  11. Wat zijn ze mooi he, die gele lissen! Ik word er altijd zo vrolijk van!

    Liked by 1 persoon

  12. Je laat hier een mooi stukje natuur zien. Je detail is een mooie aanvulling.

    Liked by 1 persoon

  13. Ja prachtig, hier ook zo hier en daar en dit is een korrel zout even Leo 😉 maar ik ben aan het plakken voor hen die het nog niet weten 😉

    Ik kom even off topic vertellen dat ik je niet vergeten ben, maar ik moet nu echt al mijn aandacht en concentratie vestigen op mijn ‘verplichte’ traject van de gemeente. Mocht je niet weten waar ik het over heb, dat kun je lezen op mijn blog. Het mag, hoeft niet, maar dan weet je wel waarom ik er even niet ben zoals je gewend bent van mij.

    Het slurpt al mijn energie op en aankomende maandag start ik in het Ouderencentrum en ga ik 8 uur per week erbij werken dus werk ik vanaf volgende week 10 uur en dan nog mijn verplichte huiswerk en gesprekken op het stadhuis wekelijks en een huishouden.
    Ik weet even niet hoe het bloggen gaat verlopen, ik hoop binnenkort mijn nieuwe ritme te hebben gevonden en gewoon weer er te kunnen zijn.

    X
    PS, dank je wel dat jij wel trouw blijft komen en reageren, dat doet echt heel veel goed!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

