“NAPELS”   13 comments

“Napels zien en sterven” 

DSCF5186

*

De uitdrukking komt uit het Italiaans zelf (“Vedi Napoli e poi muori”), maar werd via de Duitse schrijver Goethe Europees gemeengoed en betekent zoveel als: iets zo mooi en wonderbaarlijk vinden dat je daarna gerust dit leven wil verlaten.

Ik geloof niet dat deze daar aan voldoet.

 

 

13 responses to ““NAPELS”

Subscribe to comments with RSS.

  1. Nee dit is eerder een lelijk ding maar jouw foto is mooi.

    Liked by 1 persoon

  2. It kind of looks like a disco-dancer.

    Liked by 1 persoon

  3. Een Klaas Gubbels? Mooi!

    Liked by 1 persoon

  4. Toch is er niks mis met roest .. zolang het niet op je auto zit 🙂

    Liked by 1 persoon

  5. Dat kleine mannetje is het helemaal! Goed gezien, Leo!
    Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

  6. Euh nee, ik leef nog graag verder al moet ik zeggen dat ik dit een leuk kunstwerk vind.
    Ik hou wel van cortenstaal , het heeft zo.n mooie verweerdheid.

    Liked by 1 persoon

  7. De sculptuur op zich lijkt me toch echt de moeite van het sterven niet waard.
    Maar door hier en daar wat in te zoomen, zou je er mooie roestfoto’s van kunnen maken.

    Liked by 1 persoon

  8. Mooi gevonden Leo, maar als Napels zo wondermooi is dan kan deze thee/koffiepot er toch niet aan tippen, wel hoor je soms iemand zeggen “ik wil wel sterven voor een kop koffie”, maar beeldspraak moet er blijven, waarom de maker van dit ding het Napels heeft genoemd mag Joost weten, en waarschijnlijk weet die het ook niet. 😉

    Liked by 1 persoon

  9. Ik denk dat de uitdrukking zou moeten zijn: ‘eerst koffiedrinken en dan sterven’! Zoiets dus! 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Whahahahahahahaha nee….. dit voldoet er zeker niet aan 😉 Heerlijke humor! 😀

    X

    Liked by 1 persoon

  11. Dit is toch niet “mijn ding” hoor Leo, je hebt er wél een fraaie opname van gemaakt.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

