Toevallig wel…   16 comments

Als ik ga wandelen met Boris neem ik niet altijd een camera mee

…..eigenlijk stom…

want op deze wandeling had ik hem wel bij me.

De Buizerd vliegt al een tijdje op deze plek daar rond…maar ik had hem nog nooit kunnen vastleggen.

DSCF5038

Hij zat wel heel erg ver weg en moest er 700 mm voor gebruiken uit de hand met in een hand ook nog de Rolliflex van Boris.

DSCF5039

Volgens mij had hij een muis of mol op het oog en verorberd.

DSCF5040

Ons gesteun en gehannes was hem dus ook opgevallen en vloog terug op een van de paaltjes in de wei.

DSCF5045

Even ons gade geslagen te hebben is hij met de noorderzon vertrokken.

DSCF5042

Toch een enerverende middag geworden.

*

16 responses to “Toevallig wel…

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een geluk dat je je camera bij je had Leo, mooie foto’s heb je geschoten van deze prachtige vogel.

    Liked by 1 persoon

  2. Wow! Great pictures Leo!

    Liked by 1 persoon

  3. Gelukkig dat je de camera bij je had Leo, fraaie opnamen hoor.

    Liked by 1 persoon

  4. Gelukkig had jij je camera bij nu kunnen wij ook genieten van deze machtige vogel.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik vind een titel als ‘Nu wel….’ passender voor dit blog, Leo. En dat slaat dan op het nu wel kunnen vastleggen op de gevoelige plaat.
    Want je wist dat hij er al een tijdje was, toch?! Dan is het onderbewuste van jou al lang bezig met de foto’s. En die zijn nu wel geslaagd! Jij ook!!
    Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

  6. Wauw, dit zijn de absolute cadeautjes van de natuur, en met hond uitlaten dat je niet altijd een camera bij je hebt, is begrijpelijk, dat had ik vroeger ook niet toen ik de hond van mijn ouders nog weleens op visite kreeg tijdens hun vakanties, alleen op de echte lange wandelingen 😉

    X

    Liked by 1 persoon

  7. Mooie opname Leo.

    Liked by 1 persoon

  8. Vaak worden dit soort foto’s vanuit een auto geschoten. Dat ervaart een vogel als minder bedreigend dan het oog in oog staan met de fotograaf. Met veel geduld en een camouflagetentje schiet je ze heel wat closer. Hulpmiddelen die je niet kan meenemen op een wandeling met de hond. Vandaar dat ik het toch knap vindt dat je ‘m zo voor je lens kreeg

    Liked by 1 persoon

  9. Vaker meenemen dus, er is zoveel onderweg te zien.
    En kan Boris ook weer es gekiekt worden! 🙂

    Liked by 1 persoon

  10. Altijd mooi zo’n wat langer durende sessie met een buizerd.
    Ondanks de beperkingen van de afstand en de hondenlijn heb je een knappe serie van dit donkere type weten te maken.

    Liked by 1 persoon

  11. Geweldig om dit allemaal in ogenschouw te mogen nemen !

    Liked by 1 persoon

  12. Wat een mazzel dat je zo’n grote lens hebt, maar uit de hand schieten met zo’n joekel valt niet mee en zeker niet met Boris aan de lijn! Maar goed, je hebt um te pakken en het resultaat is goed!
    Fijn weekend, grtjs 🙂

    Liked by 1 persoon

  13. Prachtig om dit te kunnen fotograferen.
    Dus vanaf nu altijd de camera mee neem ik aan 😉

    Liked by 1 persoon

  14. Ze zijn best lastig te fotograferen. Bij mij vliegen ze meestal weg😫.
    Maar…de aanhouder wint. 👍🏻👍🏻👍🏻

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

