Zeilschepen   14 comments

Schepen Langs Kanaal

“Zeilschepen” ..zo worden deze huizen genoemd.

Ze staan langs het nieuwe kanaal in Helmond.

*

De kaarsrechte Zuid-Willemsvaart doorsnijdt de plek in de noord-zuid richting. Vroeger ging het scheepvaart verkeer dwars door de binnenstad van Helmond. Maar verkeersopstoppingen noopten tot de omlegging van het kanaal oostelijk van de stad.

Voor degenen die exclusiever wilden resideren hebben architecten van De Reede bedacht; vier luxe appartementengebouwen die zich spiegelend in het water van de Zuid-Willemsvaart moeten laten herkennen als prestigieuze zeilschepen.

*

14 responses to “Zeilschepen

Subscribe to comments with RSS.

  1. met heel veel fantasie zie ik het… oh ik vind dit zo lelijk, maar dat ben ik 😉 Zo hebben we hier in de straat, ‘containter’ huizen, volgens mij van hetzelfdde materiaal gebouwd ooit, zo noem ik ze, waren ooit onderdeel van de bouw RAI in 1992.

    X

    Liked by 1 persoon

  2. Met een beetje goede wil, kan je er zeilschepen in zien. Ik kan die huizen niet mooi vinden, de foto wél.

    Liked by 1 persoon

  3. Ze mogen ‘historisch gezien’ natuurlijk niet uit het rondje Helmond gelaten worden,
    het leverde je in ieder geval een prachtige foto op, Leo. Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

  4. Een prachtige foto van deze ehhh zeilschepen Leo, maar mijn pakkie An(n) zijn de huizen niet, ik zie veel liever heel oude huizen.

    Liked by 1 persoon

  5. Ik kan deze architectuur niet bewonderen maar het levert je wel een sterk, zichzelf herhalend beeld op. Qua foto helemaal geslaagd wat mij betreft

    Liked by 1 persoon

  6. Je kunt er van houden of niet maar fotogeniek zijn deze zeilschepen wel.
    Een prachtige locatie die heel mooi benut hebt.

    Liked by 1 persoon

  7. Een boeiende foto om naar te kijken en weer erg mooi in zwart/wit!

    Liked by 1 persoon

  8. Hebben ze die gekopieerd uit Den Bosch ( Paleiskwartier ) ????

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

