“De Bundertjes”   9 comments

Aan de rand van onze wijk ligt een heel mooi natuurgebied “De Bundertjes”

DSCF4889 (2)

Er loopt ook een riviertje “De nieuwe AA”.

De Brabantse Aa ontspringt bij Nederweert in Limburg. Noordwaarts vloeiend ontmoet zij bij Asten de Astense Aa. Bij Lierop komt de Kleine Aa er in uit en vervolgens stroomt zij als Nieuwe Aa ten oosten van het centrum van Helmond.

DSCF4877 (2)

In het verleden ben ik hier heel vaak geweest met mijn honden, nu was het een hernieuwde kennis making van dit gebied. Er loopt een smal pad langs een zijde van de AA. Het eerste stuk is vrij open en toegankelijk, het andere gedeelte is minder open.

DSCF4882 (2)

De natuur heeft daar flink zijn eigen gang kunnen gaan, het is sterk verwilderd en overal liggen omgewaaide bomen. Ik ben benieuwd naar de vogel populatie in de zomer maanden.

*

9 responses to ““De Bundertjes”

Subscribe to comments with RSS.

  1. I smell spring in your pictures.

    Liked by 1 persoon

  2. Vooral de laatste foto vindt ik sterk Leo. De natuur kan er nog redelijk ongerept haar gang gaan

    Liked by 1 persoon

  3. Mooie foto’s van dit gebied Leo, ik ga met Henk mee, de laatste foto laat nog een heerlijk stuk ongerepte natuur zien, en dan komen de vogels vanzelf.

    Liked by 1 persoon

  4. Mooi en spannend stukje natuur. De laatste foto is erg mooi, daar zou ook zomaar een ijsvogel kunnen zitten.

    Liked by 1 persoon

  5. Het lijkt wel de serie : ‘Zeg ’s Aa’ . 😀 🙂
    Dat is geen droge voeten pad zo te zien, maar wel heerlijk ruig en mooi dat ze de natuur zijn gang laten gaan.
    grtjs.

    Liked by 1 persoon

  6. Mooie foto’s Leo, ik ga ook voor foto 3, maar….de natuur haar gang laten gaan, zie ik toch veelal als kostenbesparend.

    Liked by 1 persoon

  7. Wat een mooie omgeving, Leo! Ook heel fotogeniek en fijn lopen met Boris denk ik 🙂

    Like

  8. Een heerlijk struingebied!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

