De bloemetjes en de bijtjes   17 comments

DSCF3754kopie

*

DSCF3760kopie

*

DSCF3775-1kopie

Ken je het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes? Van het stuifmeel aan de pootjes van de bij, die hij laat vallen op de stamper van een andere bloem?

DSCF3767kopie

Daardoor bevrucht hij het bloemetje en komt er weer een nieuwe bloem.

DSCF3787kopie

De natuur kent nog veel meer wonderlijke verhalen over bevruchting en voortplanting.

DSCF3789kopie

Met attributen, foto’s, verhalen en spelletjes worden we spelenderwijs wijs.

Wie heeft het verhaal nooit verteld aan zijn kinderen….???

*

Een klik op de foto geeft een beter resultaat.
17 responses to “De bloemetjes en de bijtjes

Subscribe to comments with RSS.

  1. Fraaie serie!

    Liked by 1 persoon

    epverbeek1963
  2. Een hele fraaie serie foto’s Leo, een zomers feestje hoor.

    Liked by 1 persoon

  3. Lovely serie of flowers. My favourites are the two yellow ones. Great colours and light.

    Like

  4. Ik denk dat ik dat nooit heb gedaan, mijn moeder ook niet trouwens… of heel kort, het was direct, hop de realiteit van de mens, hahahaha

    Ik heb dit gehad met biologie op school… dus thuis kregen we de rest. Zo ook mijn kind.

    X

    Liked by 1 persoon

  5. Uiteraard ken ik het verhaal van de bloemetjes en de bijtjes, maar ik heb het maar bij de ooievaar gehouden 😉 Heel mooie bloemenfoto’s waarvan ik vooral de bloempjes met de bijen erg mooi vind, ook foto 1 en 2 (Eendagsbloem) oftewel Mozes-in-het-biezen-mandje), zijn prachtig

    Liked by 1 persoon

  6. Mooie serie Leo. De laatste is ronduit prachtig en loont de moeite om even aan te klikken

    Liked by 2 people

  7. Ik heb het eerst met de boerenkool geprobeerd, maar die wilde ze toen niet meer eten.
    Toen niks geen verhaaltjes meer, maar hatsieflatsie meteen de naakte feiten! 😛
    Je blog daarentegen vertelt een heel ander verhaal, een verhaal van zomer, bijtjes en bloemetjes! Ze zijn prachtig gefliepst Leo, geweldig! grtjs 😉

    Liked by 1 persoon

  8. Beautiful!

    Liked by 1 persoon

  9. Een hele mooie zomerserie,Leo!

    Liked by 1 persoon

  10. ohhh leo, de eendagsbloem is werkelijk schitterend, dat is mijn favoriet,
    en dan de slaapmuts:-)
    mooie foto’s jongen

    Liked by 1 persoon

  11. Very beautiful photos!

    Liked by 1 persoon

  12. Je hebt er weer een prachtige serie van gemaakt!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

