Standpunt   14 comments

We nemen een huis midden in het centrum van Helmond, een paalwoning.

Helmond 2

Hoe bepaal je een standpunt van wat je wilt laten zien.

*

Helmond 1

Strak – koel – architectonisch

*

Helmond 3

Wat meer warmer en aangekleed met fotografische effecten.

*

Helmond 4

Of sfeervol….

*

Hier op het speelhuisplein stond enkele jaren geleden het Theater ’t Speelhuis.

Het gebouw werd ontworpen door Piet Blom en bestond uit meerdere kubussen. Op 29 december 2011 werd het theater verwoest door een grote brand. Korpsen uit Helmond en vele omliggende gemeenten rukten uit om de brand te blussen die rond 17.30 uur was ontstaan. Het gebouw was niet meer te redden, waarna de brandweer het gecontroleerd liet uitbranden. Omliggende kubuswoningen raakten deels beschadigd maar bleven verder gespaard.

*

A click on the picture gives a better dimension
14 responses to “Standpunt

Subscribe to comments with RSS.

  1. Wat een raar huis. Echt wel bijzonder.

    Liked by 1 persoon

  2. Mooi weergeven Leo, daar kan je toch geen bordje soep op tafel zetten?

    Like

  3. Prachtige serie Leo, leuk die verschillende kleuren van de kubussen, het tegelwerk is super.
    En ik maar denken dat Rotterdam eind jaren 70 de primeur had met zijn Blaakse bos.
    Blijkt Helmond rond 1972-1975 als eerste stad 4 kubuswoningen te hebben. Gr Jan W

    Like

  4. Is dat waar of is her wen grap

    Like

    jan van berkel
  5. al heel wat fotografen zijn je voorgegaan met hun eigen creatieve kijk op deze bijzondere woningen. Een kijkje bij de afbeeldingen in Google laat genoeg zien van wat er mogelijk is. Ik vindt vooral het perspectief in laatste foto heel mooi

    Liked by 1 persoon

  6. Ik ga voor de tweede foto. Het is nog niet zo gemakkelijk dit onderwerp. Lijkt me trouwens ook mooi in zwart wit.

    Liked by 1 persoon

  7. Wat is het mooi geworden,Leo,ook je foto’s zijn schitterend!Ik kan niet kiezen welke ik het mooiste vind…

    Liked by 1 persoon

  8. Mooie serie van de kubuswoningen Leo, de 2e heeft mijn voorkeur maar foto 3 spreekt me ook erg aan.

    Liked by 1 persoon

  9. Een prachtige serie foto’s van deze vreemdsoortige woningen Leo, de sfeervolle foto wint het bij mij.

    Liked by 1 persoon

  10. Ik ben in Rotterdam in zo’n woning geweest, t is idd moeilijk om zo’n huis in te richten.
    Maar goed daar gaat het nu niet over, hier gaat het over standpunten. Foto 2 en 3 kies ik. Foto 2 omdat ik het rijtje van 4 zo leuk vind en foto 3 omdat het bijna een ligpunt is en de huizen bijna omvallen, plus dat het lijkt of de tegels bol staan!
    Zo dat is mijn standpunt Leo. Fijne dag, grtjs 😉

    Liked by 1 persoon

  11. prachtig om te zien leo,
    jammer van het speelhuis hé

    Liked by 1 persoon

  12. Mooi geheel zo bij elkaar….
    Moet wel steeds aan Rotterdam denken, maar deze woningen zijn mooier en groener verpakt !

    Liked by 1 persoon

  13. Ik wist niet dat deze woningen ook in Helmond stonden, weer iets geleerd! Ik vind het een topserie waarbij foto 2 mijn voorkeur heeft!

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

