Toeristische wandeling leudal   6 comments

DSCF3131-1

Ik heb gewoon wat plaatjes van een toeristische wandeling door het Leudal  gemaakt. Dit is een van de toegangswegen.

DSCF3133-1

Als je vanaf de brug in het water kijkt zie je de forellen zwemmen in de Zelsterbeek.

DSCF3141-1

De Zelsterbeek kronkelt door het dal. De paden langs de beek hebben veel hoogte verschillen.

DSCF3172-1

Een van die hoogte verschillen langs de Leubeek is hier goed te zien, een ideale plek voor de kinderen.

DSCF3182-1

Zelfs op het dode hout in de Leubeek groeit hier de natuurlijke vegetatie.

DSCF3187-1

Als je even op deze plek vertoeft kun je forellen, ijsvogels en juffers verwachten.

Een prachtige wandeling die meermaals kan maken zonder dat je uitgekeken komt.

 Een klik op de foto geeft een beter formaat.
6 responses to “Toeristische wandeling leudal

Subscribe to comments with RSS.

  1. Kan me voorstellen dat het daar prettig wandelen is, Leo. ’n Mooie serie.
    De tweede en de laatste foto vind ik top. De tweede omdat die zo ‘opgeruimd’ is,
    de laatste juist om de manier waarop je de troep (in mijn ogen) mooi weet weer te geven. Super!
    Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

  2. het lijkt mij een prachtig gebied voor een fijne wandeling Leo, foto 2 is het voor mij ook helemaal hoor.

    Liked by 1 persoon

  3. Mooi stukje natuur Leo, en evenzo mooie foto’s

    Liked by 1 persoon

  4. da’s leuk daar waar de kinderen graag spelen in dat gele zand daar gaan Ace en Damian graag het water in 🙂
    wat een prachtig gebied Leo, ik dacht alleen dat de leubeek erdoorheen gaat 🙂
    http://nl.wikipedia.org/wiki/Leubeek

    Liked by 1 persoon

  5. Waar kan ik het Leudal vinden? in Brabant of Limburg? Wat een prachtig gebied enne idd ik zie de forellen in het water. Eigenwijs als ik ben is mijn favo foto 1. Ik word het gebied ingetrokken door de sporen in het pad. Daar houd ik van.
    Mooie reeks Leo! grtjs 😉

    Like

Geef een reactie

