Mariapeel II   9 comments

DSCF2582-1

Historie

Aanvankelijk werd de Mariapeel, net als de meeste andere Peelgebieden, op een kleinschalige manier vergraven waardoor verschillende complexen met zogenaamde boerenkuilen ontstonden en een grote lengte aan Peelbanen, om de turf met karren af te voeren.

DSCF2563-1

*

DSCF2598-1

*

Een klik op de foto geeft een beter formaat.

9 responses to “Mariapeel II

Subscribe to comments with RSS.

  1. Het gebied is waterrijk en prachtig Leo. De foto’s ogen ook realistisch, maar wat ik bij landschapsfoto’s als deze wel vaak mis is een beetje sfeer, en dat ligt puur aan het tijdstip/omstandigheden waarop je fotografeert. Mist, ochtendnevel of zonsop/ondergang …. dat zijn de tijdstippen/omstandigheden waarop de landschapsfotograaf op pad gaat. Zelfs een saai en vlak polderlandschap kan onder de juiste omstandigheden door de zoeker van je camera in een sprookje veranderen

    Liked by 1 persoon

    • tijdstippen om te aan zijn niet altijd in te plannen Henk. Bij de ochtend nevel van laatst stonden we in Den Bosch en dat gaf ook mooie straatfoto’s. Kwestie van kiezen locatie’s dan.

      Like

  2. Een mooi gebied Leo. Ik kan mij voorstellen, dat het daar in de zomer krioelt van de insecten, vlinders en vogels.

    Like

  3. Beautiful images.

    Liked by 1 persoon

  4. Mooie serie Leo, foto 1 geeft me het gevoel dat je er langzaam ingezogen wordt.
    Dat ligt aan mij natuurlijk, maar de foto is -voor mij- geslaagd.
    Wens je een fijn weekend. Gr Jan W

    Liked by 1 persoon

  5. Wat een prachtig gebied! Werd je verwelkomt met een vogelconcert Leo!
    Daar zijn straks ook libellen te vinden lijkt mij!
    Fijn weekend, grtjs 😉

    Like

  6. Mooie foto’s van dit gebied Leo, hier hebben we ongeveer hetzelfde gebied en dat heet De Mieden, ooit ook turfgebied en nu natuurgebied met veel vogels, wilde bloemen enz., maar ook de door jou genoemde muggen en strontvliegen en laat ik daar nu allergisch voor zijn 😉

    Liked by 1 persoon

  7. Een heel mooi gebied om foto’s te nemen Leo.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

