Castle in the light   20 comments

DSCF2362-1-1

Kasteel van Helmond

Het kasteel is een van de best bewaard gebleven middeleeuwse kastelen in Nederland. Waarschijnlijk begon Lodewijk Berthout van Berlaer, heer van Helmond, met de bouw tussen 1325 en 1350.

DSCF2365-1-1

DSCF2367-1-1

Klik op de tweede en derde foto voor een beter formaat.

20 responses to “Castle in the light

Subscribe to comments with RSS.

  1. Foto’s om je vingers bij af te likken Leo!

    Liked by 1 persoon

  2. Kan jij natuurlijk niet helpen maar ik vindt dit historische bouwwerk niet mooi verlicht met die uitbundige rode en magenta lampen. De foto lijkt me lastig te maken door de felle verlichting maar ik denk wel dat je het beste eruit hebt gehaald.

    Als je foto’s bewerkt kan je ook kiezen om optimaal te belichte op de lichtste delen en de schaduwpartijen achteraf ophalen met een fotobewerkingsprogramma

    Like

    • Klopt allemaal wat je zegt Henk, maar dit is de keuze die ze in Helmond gemaakt hebben. Bovendien staat er boven in mijn blog “See the world through my lens”, dus ik probeer zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid te blijven, maar zo als jij al eens zei: geen RAW zonder Photoshop of Lightroom, ik probeer fotograaf te blijven.

      Like

  3. Lodewijk af nooit kunnen vermoeden dat zijn kasteel nog een roze gekleurd zou zijn.

    Like

  4. Door de verlichting is het een ‘snoeperig’ kasteel geworden, niet echt mooi! Da ’s wel jammer, maar idd da ’s de keuze van de gemeente! Het water is als een spiegeltje, dus zie ik dubbel door jou lens. 😉
    Fijn weekend Leo, grtjs.

    Like

  5. little girls are waiting for their prince charming there. 🙂

    Like

  6. Prachtige sprookjesachtige foto’s heb je gemaakt Leo, ik vind het wel mooi om te zien een kasteel uit het sprookje” Verhalen uit 1000 en 1 nacht”.

    Like

  7. Prachtige foto’s Leo.

    Like

  8. Je foto’s zijn voor mij prima hoor, de verlichting is hier niet om historische waarden op te halen, hooguit wat sfeer.
    Heb een goed weekend. Gr Jan W

    Like

  9. Van mij hoeven die kleuren ook niet zo, zeker niet op zo’n oud gebouw maar het was lichtkunst en kennelijk moet dan alles kunnen. je hebt het in ieder geval prachtig in beeld gebracht!

    Like

  10. WOW!!

    Like

Geef een reactie

