Sint Willibrordus molen, Bakel   12 comments

DSCF9437-1

Onder de luikap is een wijzerplaat geschilderd, de wijzers geven half elf aan. Naar verluidt was dit een hint van de schilder, die lang geleden de molen verfde, dat de molenaar hem op dat tijdstip een borreltje moest brengen.

( half elf voor een borrel is aan de vroege kant ! ! )

Bron:  www.Molendatabase. nl

Posted 17 juni 2014 by That's me in Uncategorized

Tagged with , , , ,

12 responses to “Sint Willibrordus molen, Bakel

Subscribe to comments with RSS.

  1. Ik breng je een hartelijke groet om 19.37 :-0

    Like

  2. Half elf ‘s-avonds kan natuurlijk wel als slaapmutsje.

    Like

  3. En het voordeel van een schilder is, dat hij na zijn borrel de grote wijzer een uurtje vooruit kan zetten. Hik!

    Like

  4. Das een laat afzakkertje dan…..ik lust er om half tien al wel eentje. 😄😄😄

    Like

  5. T zou natuurlijk ook bedtijd kunnen zijn. Toch? 🙂

    Like

  6. Prachtige reportage weer,Leo!Vooral die oude ambachten heb je mooi vastgelegd,tja,en die borreltijd?!?In ieder geval ook een mooiplaatje!

    Like

  7. How loveloy.

    Like

  8. Het werd tijd, een passend begin bij deze foto. Vandaag ontving ik de feeds van alle berichten vanaf 2 juni….
    Ben ik ook weer bij, Leo! Het evenement Bargoloso zag er leuk uit en het Leudal mag er wezen,
    Helaas een eindje bij ij uit de buurt! Gr Jan W

    Like

  9. Ik heb deze serie even helemaal bekeken. Leuk evenement en leuk verhaal bij de geschilderde klok. Ik vind s’avonds half elf een mooie tijd voor een borrel hoor~!

    Like

  10. Prachtfoto en een mooi verhaal.
    Zonnige zomergroet,

    Like

Geef een reactie

