Bagoloso   12 comments

Bakel bestaat dit jaar 1300 jaar en is het oudste dorp van

Brabant, vroeger “Bagoloso”ย  geheten.

Enkele weken geleden is er een mooi feest geweest

met diversen evenementen in het dorp.

Men liet zien hoe ze vroeger leefden.

DSCF9397_bewerkt-1

Het was zwaar en vermoeiend werk, soep maken op een houtvuur.

DSCF9424_bewerkt-1

Na gedane arbeid was er tijd voor een spelletje. De eerste variant van mens erger je niet.

DSCF9399_bewerkt-1

Na het lezen in de bijbel, zorgden de vrouwen ook nog voor de kledij.

DSCF9401_bewerkt-2

Het spinnen van de wol.

DSCF9417_bewerkt-1

Aan de hedendaagse kinderen werd uitleg gegeven van het gieten met tin.

DSCF9345_bewerkt-1

Ook was er een smid aanwezig met zijn leerling, en liet zien hoe de zwaarden werden gemaakt.

DSCF9341_bewerkt-1

Ik weet niet of de leerling heeft begrepen wat de bedoeling is,

hij had nog steeds de handen in de zakken.

 

Wordt vervolgt:

12 responses to “Bagoloso

Subscribe to comments with RSS.

  1. De eerste foto vind ik de beste. Een uitdaging om bij dit soort evenementen alles buiten beeld te laten wat refereert naar de moderne tijd. Het bijtje past niet helemaal in dit plaatje maar een kniesoor die daar over zeurt.

    Like

  2. Wat een leuke serie en je hebt weinig hedendaagse toeschouwers erbij ๐Ÿ™‚
    Foto 1 is prachtig

    Like

  3. Dit soort evenementen is een feestje voor fotografen Leo, Voor mij is de bovenste foto ook het meest geslaagd, overigens niets ten nadele van de andere hoor.. Ik deel de mening van Henk, wat betreft het zo veel mogelijk vermijden van hedendaagse zaken, maar dat is haast niet aan te ontkomen.

    Like

  4. Altijd leuk voor fotografen๐Ÿ˜„๐Ÿ˜„
    Aan onderwerpen geen gebrek, je komt voor je het weet met twee volle fotokaarten thuis.
    Een mooie serie Leo.

    Like

  5. Mooie serie Leo, ik sluit mij wel bij Henk en Edward aan zoveel mogelijk publiek en andere moderne zaken te vermijden. Een hele uitdaging en soms onmogelijk. ๐Ÿ™‚

    Like

  6. Living history – I like it.

    Like

  7. Hรฉ leuk jij hebt ook ‘terug in de tijd’ gefotografeerd! Leuke onderwerpen voor foto’s en persoonlijk mag ik dan ook graag portretten maken. Tja en die leerling smid……ik weet het ook niet ๐Ÿ˜‰

    Like

  8. olden days and ways are good to remember!

    Like

  9. Mooie foto’s van een tot de verbeelding sprekende tijd.

    Like

  10. Die leerling smit kijkt de kat uit de boom! ๐Ÿ™‚ Leuk dit kijkje in de verleden tijd, maar ik ga gauw terug naar de onze! ๐Ÿ™‚

    Like

Geef een reactie

