Goede Vrijdag   7 comments

Goede Vrijdag en zijn ontstaan:

Goede Vrijdag is de vrijdag voor Pasen. Op deze dag herdenken christenen de kruisiging en dood van Jezus op de heuvel Golgotha nabij de stad Jeruzalem.

DSCF6034-4blog

Jezus stierf volgens de Bijbel door de kruisdood, nadat hij door de Romeinse stadhouder Pontius Pilatus op aandrang van het sanhedrin, de Joodse hoge raad, hiertoe was veroordeeld.

DSCF6041-3Blog

Tussen acht en negen uur ’s ochtends wordt Jezus gekruisigd, tussen twee moordenaars. Drie uur later wordt het donker op heel de aarde, tot drie uur ’s middags (Matth. 27:45). Dan sterft Jezus. De aarde schudt, het voorhangsel in de tempel scheurt van boven naar beneden en enkele doden staan op.

7 responses to “Goede Vrijdag

Subscribe to comments with RSS.

  1. Echt ik vind ze nog steeds prachtig!

    Like

  2. Spannend verhaal en onderste foto minstens zo spannend

    Like

  3. Dat moet een vreselijke dood geweest zijn! Ik ben blij dat de doodstraf bij ons afgeschaft is, ik moet er niet aan denken dat er mensen zo op de Dam zouden hangen!
    Mooie geheimzinnige foto’s Leo! Grtjs. 😉

    Like

  4. Prachtige foto’s !!!

    Like

  5. ’t Verhaal kende ik Leo, de foto’s zijn nieuw voor mij.
    Ik ben onder de indruk van de sfeer die je hier hebt neergezet. Top!!
    Gr Jan W

    Like

Geef een reactie

